utorak, 15. siječnja 2013.

Pastéis De Nata

Iskreno, malo sam pod tremom...prošlo je 4mj. od moje zadnje objave pa sam u strahu kako ćete prihvatiti moj povratak :) Želim vam samo reći da mi svi jednako falite kao kuhanje i fotkanje ali eto, jednostavno ne stižem... I dalje vas pratim, divim se fotkama, proučavam recepte, malo u tišini ali tu sam :)

Da se bar malo iskupim častim vas sve ovim super jednostavnim kolačićima koji mirišu na cimet i vaniliju. Novu godinu sam čekala u Lisabonu i totalno se navukla na njih! Probali smo ih na više mjesta ali uvjerljivo su najbolji orginali iz Slastičarnice Bélem, uvijek topli, hrskavi, punjeni s mekom kremom od jaja, servirani uz bijelu kavu nešto je što se pamti :)
Kažu da su ih prvo radili redovnici iz samostana Sv.Jeronim u Bélemu pa kada se samostan zatvorio, tamo negdje oko 1834, netko ih je ponudio na prodaju u lokalnoj prodavaonici i tako je krenulo. U formi kakve danas možete probati u Pasteis de Bélem slastičarnici peku se po tajnom receptu iz samostana od 1837 :)



Potrebni sastojci/24 pasteisa/250oC-12min

  • lisnato tijesto 500g (Podravka, Ledo...) trebalo bi zamijesiti domaće ali nekako nisam imala vremena za to :)

Krema 

  • 300ml mlijeka 
  • 6 žutanjaka
  • 130g šećera
  • 1 vanil šećer
  • 130ml vode
  • 50ml slatkog vrhnja
  • štapić cimeta
  • 1/2 čajne žličice ekstrakta vanilije

Postupak


1. U zdjeli srednje veličine pjenjačom izmutite 3 žlice brašna sa 60ml mlijeka pa odložite na stranu.


2. U maloj posudi na slabijoj vatri otopite 130g šećera i vanil šećer u 130ml vode, ubacite i štapić vanilije kako bi pustio aromu u taj sirup. Ne miješajte, već kad se šećer otopi, odnosno kad sirup zakuha maknite s plamena.

3. U drugoj, manjoj posudi ili mikrovalnoj (ako ju koristite) dobro zagrijte preostalo mlijeko (240ml) pa ga pjenjačom povežite sa smjesom brašna i mlijeka iz točke br.1 :)

4. Iz sirupa izvadite štapić cimeta pa ga u tankom mlazu ulijte u smjesu brašna i mlijeka, dobro mutite pjenjačom. Dodajte vaniliju, i slatko vrhnje žutanjke koje ste prethodno već izmutili. Krema je gotova. Ona treba biti rijetka, tako da ne brinite, rijeđa od smjese za palačinke npr.

5. E sad, dolazi dio koji oduzima najviše vremena, namastiti kalupiće (protvan za muffins) i rasporediti lisnato tijesto. Ja ga ne valjam nego jedan komad lisnatog (kad kupite smrznuto lisnato ono dođe u dva komada od 250g) razrežem na 12 jednakih dijelova. Kockicu tijesta ubacite u svaki od 12 kalupa pa prstima koje ste prethodno malo namočili vodom ravnomjerno rasporedite tijesto po kalupima. 




6. Kremu ulijte do 3/4 svakog kalupa, zagrijte pećnicu na maksimalnu temperaturu, kod mene je to 250oC/12min, pecite na najvišoj stepenici, podignite onu rešetku skroz gore u protivnom će vam se lisnato previše zapeći odozdo :) I da, ovo ne vrijedi za silikonske kalupe, oni se ne zagrijavaju toliko odozdo, probala sam :)

7. Kada su dobili lijepu boju odozgo izvadite ih, pustite par minuta da odstoje pa ih izvadite na tanjur i poslužite tople uz malo cimeta i bijelu kavu ili čaj :)






22 komentara:

  1. Mmmmm, ovo je izvrsno, omiljeni mirisi. I ja imam isti problem, nije me bilo neko vreme, danas se vratila, ali još uvek bez recepta, jednostavno nisam stigla. Ali biće. :) A biće i tvojih lepih recepata, polako. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nema veze, nigdje nam se ne žuri, bitno da i dalje kuhamo i tome se veselimo <3

      Izbriši
  2. super recept, ovo sam jela kod sestre i jako mi se svidjelo, ide u favorite

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti! Znam, Ana mi se hvalila da su joj dobro ispali ali navodno po malo drugacijem receptu pa jos cekam od nje info o tome sto razlikuje moj i njen :)

      Izbriši
  3. Anjaaaaaa, baš mi je drago da si tu!
    Mogu misliti kako je bio za Novaka u Lisabonu. Jedan od mojih omiljenih gradova...
    I ja sam jako volela jesti te delicije...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nevenaaaaaa hvala ti na toplim rijecima <3 Puno znace.
      Lisabon je divan, sjetan, romantican, definitivno drugaciji od svih gradova u kojima sam bila...nosi nekakvu posebnu atmosferu u sebi :) Voljela bi se vratiti...
      Probaj ako nisi, jednostavni su, a okus je gotovo isti :* Trebalo bi jos samo domace tijesto umijesiti hihi

      Izbriši
  4. Jako fino i prekrasna ideja, samo nam ti i dalje piši krasne recepte ;)

    OdgovoriIzbriši
  5. I ja sam probala vise vrsta ovih kolacica u Lisabonu i ubedljivo su najbolji ovi iz Belema!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kad stvarno jesu :) Tajni recept je tajni recept haha

      Izbriši
  6. Interesantni kolačići! Nadam se da će sada kad si "probila led" biti još novih postova

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ja se nadam da će mi vrijeme to dozvoliti i da ću se uspjeti malo bolje organizirati jer mi sve ovo skupa jaako nedostaje :)

      Izbriši
  7. Dobro dosla nazad! :) Mnogo ti je lepa prva fotka...
    Cula sam za ovaj divni slatkis i moracu ga probati. U stvari, rado bih ga probala u Lisabonu, ali moze i ovako... :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti puuuno :* A sto se fotki tice, dobila sam novi Nikonov fotic pa sam si sad faca, al jos se ucim :D Probaj kad stignes, mislim da se ovaj desertac svima svidi okusom...a Lisabon, doci ce i on na red ;)))

      Izbriši
  8. dobrodošla natrag :)
    krasna ti je izvedba, ja ih špijuniram već dugo i želim napraviti,bap mi se dopadaju. idem uskoro u Francusku, tamo ih dosta prodaju po svugdje pa ću prvo kupovne isprobati :) ali spremam si i ovu tvoju izvedbu

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nemaš pojma koliko mi je drago što je ovo došlo baš od tebe :D Puno ti hvala :* Francusku? Ajme super, bas mi je drago :) Turisticki ili?

      Izbriši
  9. Dakle, neki dan sam gledala reportažu o Lisabonu i o ovim kolačima, sad sam naletila na tvoj blog i upravo te kolače...Šta ti je život;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tako ti je to, znakovi su svuda oko nas hahah drago mi je sto si naletila bas na moj blog ;)) Javi kako su ispali kad se uhvatis u kostac s njima ;))

      Izbriši
  10. meni ovo izgleda fantastično!!!

    jedva čekam nove recepte!

    OdgovoriIzbriši
  11. Divno su ti ispali.Mnogo ih volim. Ja sam ih pravila po Džejmijevom recetu i mnogo mi se dopalo šta on radi sa lisnatim testom. Istanji ga, pospe cimetom,zarola u valjak pa secka kolutiće i kao ti tanji prstima u kalupu. I, da. Wellcome back :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Joooj dobro si me sjetila :) Skroz sam zaboravila na tu epizodu, a gledala sam ju! Next time radim na taj nacin :) Hvala ti puno na dobrodoslici :*

      Izbriši