petak, 12. prosinca 2014.

Božićni Kolačići

Kolačići sa slika zapravo uopće nisu trebali završiti na blogu, već su zamišljeni kao blagdanska aktivnost za moju 'susjedu' i mene. Onako, uz čaj, kako to ovdje rade.

Ideja je bila da ih ispečem pa ih onda zajedno ukrašavamo. Ani kuhanje nije među omiljenim aktivnostima, makar druženje samnom polako ostavlja traga, pa dok ja gledam novu grill tavu u izlogu ona radije isprobava ruževe u Macu :) Tako je bilo i taj dan, došla je sva sređena, u kožnoj suknji s frizurom (za ovo će me zadaviti), a ja sam ju dočekala u trenirci sva u brašnu. Poruka je bila jasna, ništa od ukrašavanja keksića danas, otvorio se novi božićni sajam u Victoria parku, bit ćemo domaćice neki drugi dan, a sad žurimo na kuhano vino.

Svaki put kad se Ana i ja nađemo ona će izvući nešto iz džepa i iznenaditi me, kiki bombone, komad domaćeg sira kojeg je dovukla iz Splita, testerima iz parfumerije...i to su upravo one sitnice koje svi priželjkujemo, da nas se netko sjeti, ništa više. I tako me Ana podsjetila na ono što dobro znamo ali ponekad zaboravimo, da daruješ od srca, svaki dan, ne treba biti Božić, može biti obična oblačna srijeda...
U nedjelju navečer sjela sam uz topli čaj i ukrasila keksiće kako bi ih poklonila Ani i njenom Roku za Božić. Bila mi je to jedna od dražih nedjeljnih večeri, zamišljala sam ih kako će ih umakati u čaj, slušati božićne pjesme i uživati u svom prvom Božiću u novom stanu. Sreća je došla sama. Ništa ne napuni srce kao kad darujete od srca, ne zaboravite.


Michael Buble svira u pozadini 'Have yourself a merry little Christmas' pa sam se sva raspekmezila. Recept vjerojatno većina vas već zna i koristi, ali željela sam da bude tu i podsjeća me na moj prvi Božić u Londonu i da nikad ne zaboravimo da su 'male stvari' zapravo 'velike stvari'.


Recept

Vanilija i Kakao kolačići


180g maslaca
160g šećera u prahu
1 jaje
1 žumanjak
2 žličice ekstrakta vanilije ili vanilija paste
1 žličica ekstraksta badema po želji!
300-330g glatkog brašna 
1 žličica praška za pecivo
prstohvat soli

+

2 žlice kakao praha vam treba ako ćete smjesu dijeliti na pola i raditi čokoladne, u njih možete dodati i malo cimeta ako volite :)


Royal Icing 


Za ukrašavanje vam je potreban jedan bjelanjak i šećer u prahu. Bjelanjak malo razmutite pa lagano umiješajte kvalitetan šećer u prahu (oko 150-200g), znači bitno je da je što sitnije mljeven. Smjesa ne smije biti pregusta jer neće moći izlaziti kroz sitnu rupicu, a i prebrzo će se sušiti ali ne smije biti ni prerijetka. Također imajte na umu da dok ćete ih ukrašavati smjesa će malo omekšati od topline vaših ruku. Kolegica Pamela kaže da prođete nožem kroz smjesu pa ako se prebrzo spaja nije dobro, a ako joj treba 10ak sekundi da se spoji trebala bi biti dobra. Kad sam prvi puta radila uspjelo mi je iz prve, a već onaj sljedeći mi je trebalo 3 puta da pogodim dobru gustoću, znači, nema predaje :) Ako nemate slastičarsku, poslužit će i vrećica za zamrzavanje.
Pripremite i različite perlice i pustite mašti na volju :)



Postupak

Prvo u zdjeli dobro izmiksajte maslac sobne temperature sa šećerom dok ne postane pjenasto,  par minuta. Zatim dodajte jaja i umutite ih, pa ekstrakt vanilije i badema. U drugoj zdjeli prosijte brašno, prašak za pecivo i sol pa postepeno dodajte u prethodnu smjesu. Umješajte suhe sastojke kuhaćom ili lagano miksajte dok se poveže. Ako vam se ćini ljepljivo to je zato što su svi sastojci na sobnoj temperaturi, a kad se tijesto dobro rashladi maslac će se stegnuti i tijesto ćete lako razvaljati. Smjesu podijelite na dva dijela pa u jedan umijesite kakao. Zamotajte u plastičnu foliju pa stavite u hladnjak na hlađenje par sati ili preko noći.

Kada se tijesto rashladilo razvaljajte ga na pobrašnjenoj površini na debljinu 4-5mm pa modlicama izrezujte oblike i slažite na papir za pećenje kojim ste obložili pleh. Pecite 6-7min na 180oC pa pustite da se ohlade prije ukrašavanja ili spremanja u kutiju u kojoj ćete ih čuvati.
Od smjese bi ste trebali ispeći jedno 4 pleha, zavisi od modlica koje ćete koristiti. Ja ih čuvam u metalnoj kutiji, zapravo, nakon tjedan dana ostala su samo 3 keksića, možda da ipak pečete duplu smjesu? :)



Volite se i pazite,

Anja


Broj komentara: 6:

  1. Divan tekst i divni keksići. Male stvari život znače. ;) Sretan vam prvi Božić u Londonu. <3
    I da, uvijek dupla smjesa kada je o keksima riječ. Obožavam limene kutije,a njihov sadržaj još više. ;)

    OdgovoriIzbriši
  2. Jako, jako lijepo... stavljamu favorite!

    OdgovoriIzbriši
  3. Kakav divan post, baš si me raznježila.

    OdgovoriIzbriši
  4. divni keksići! upravo sam umjiesila tijesto,javim kakvi su mi ispali :)

    OdgovoriIzbriši